Persistent Identifier
|
hdl:21.12137/RZJ0FL |
Publication Date
|
2021-12-22 |
Title
| Studentų aplinkosauginis pilietiškumas technologiniame universitete, 2020 m. lapkritis – 2021 m. sausis = Students‘ Environmental Citizenship in Technological University, November 2020 - January 2021 |
Other Identifier
| Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyvas (LiDA) = Lithuanian Data Archive for Humanities and Social Sciences (LiDA): LiDA_SurveyData_0430 |
Author
| Telešienė, Audronė (Mokslo grupė – Pilietinė visuomenė ir darnus vystymasis, Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva [Projekto vadovas] = Research Group – Civil Society and Sustainable Development, Institute of Public Policy and Administration, Faculty of Social Sciences, Arts and Humanities, Kaunas University of Technology, Lithuania [Project Leader]) - ORCID: 0000-0003-0356-1631
Boeve-de Pauw, Jelle (Antverpeno universitetas ir Karel de Grote taikomųjų mokslų ir meno universitetas, Nyderlandai [Projekto vykdytojas] = University of Antwerp & Karel de Grote University of Applied Sciences and Arts, Netherlands [Project Member]) - ORCID: 0000-0002-8496-096X
Goldman, Daphne (Beito Berlio kolegija, Izraelis [Projekto vykdytojas] = Beit Berl College, Izrael [Project Member]) - ORCID: 0000-0003-0443-2276
Hansmann, Ralph (Šveicarijos federalinis miškų, sniego ir kraštovaizdžio tyrimų institutas, Šveicarija [Projekto vykdytojas] = Swiss Federal Institute for Forest, Snow and Landscape Research, Switzerland [Project Member]) - ORCID: 0000-0001-8488-2669 |
Point of Contact
|
Use email button above to contact.
Žvaliauskas, Giedrius (Duomenų analizės ir archyvavimo centras (DAtA), Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva = Center for Data Analysis and Archiving (DAtA), Faculty of Social Sciences, Arts and Humanities, Kaunas University of Technology, Lithuania) |
Description
| Tyrimo tikslas: įvertinti mokymo/-si intervencijos poveikį technologinio universiteto bakalauro studijų studentų aplinkosauginiam pilietiškumui.
Pagrindiniai nagrinėti klausimai: pirmiausiai respondentų klausta, kuriame iš pasirenkamų KTU alternatyvių studijų modulių jie studijuoja. Pateikus klausimų bloką, aiškintasi ar kada nors dalyvavo skirtingų aplinkosauginių organizacijų, asociacijų ar grupių veikloje už mokyklos ar universiteto ribų. Aiškintasi, ar dažnai rūšiuoja stiklą, skardines, plastiką, laikraščius ar panašius dalykus perdirbimui bei ar dažnai vengia pirkti tam tikrus produktus dėl aplinkosauginių priežasčių. Pateikus klausimų bloką, tirtos žinios apie aplinkosaugines problemas ir jų sprendimo būdus bei socialines veiklos formas prieš įstojant į universitetą. Klausta, kuriuose universiteto studijų moduliuose respondentai mokėsi apie aplinkosaugines vertybes, problemas ir (ar) elgseną bei su pilietiškumu susijusias temas. Toliau pateikus klausimų blokus respondentai vertino pilietinio ir politinio dalyvavimo svarbą bei savo kompetencijas, susijusias su aplinkosauginių problemų kėlimu viešojoje erdvėje. Taip pat vertinti teiginiai apie žmonijos santykius su aplinka bei norėta sužinoti apie ketinimus ateityje veikti, kaip studentai, remiantis aplinkosauginiu pilietiškumu universitete, ir visuomenėje, kaip piliečiai ateityje – pabaigus studijas. Pateikus dar vieną klausimų bloką buvo vertintos respondentų bendrosios aplinkosauginės nuostatos. Apklausos pabaigoje prašyta atsakyti, ar respondentai gyveno miestietiškoje ar kaimiškoje aplinkoje, kai jie buvo vaikai (6–14 metų) ir jaunuoliai (15–18 metų). Atitinkamai teirautasi, kaip dažnai jie turėdavote potyrių gamtoje bei kiek teigiamai respondentai vertina šiuos savo potyrius. Galiausiai prašyta apibūdinti jų ryšį su gamta bei įvardinti, kiek apklausoje dalyvavę studentai domėjosi gamta, kai buvo vaikai (6–14 metų) ir jaunuoliai (15–18 metų). Socialinės demografinės charakteristikos: studijų srities programa, lytis, amžius, gimtoji kalba, kalba, kuria šneka dažniausiai, būsto, kuriame gyvena, tipas, socialinė klasė, darbinis statusas.
Šis tyrimas iš dalies remiasi COST Veiklos projektu „Europos aplinkosauginio pilietiškumo tinklas“ (CA16229), kurį remia COST (Europos bendradarbiavimas mokslo ir technologijų srityje).
The purpose of the study : to evaluate a case of an educational intervention designed to foster environmental citizenship among undergraduate students of a technological university. Major investigated questions : firstly, the respondents were asked which of the optional KTU alternative study programmes they were studying. A block of questions asked whether they had ever been involved in different environmental organisations, associations or groups outside school or university. They were asked whether they often sort glass, cans, plastics, newspapers or similar items for recycling and whether they often avoid buying certain products for environmental reasons. A block of questions was used to investigate knowledge of environmental problems and solutions and social activities before entering university. It asked about the university modules in which the respondents had studied environmental values, problems/behaviour and citizenship-related topics. In the following blocks of questions, respondents assessed the importance of civic and political participation and their competences in relation to raising environmental issues in the public sphere. They also assessed statements about humanity's relationship with the environment and wanted to know about their intentions to act in the future as students, based on environmental citizenship at university, and in society as citizens in the future, after graduation. A further block of questions assessed respondents' general environmental attitudes. At the end of the questionnaire, respondents were asked whether they had lived in an urban or rural environment when they were children (aged 6-14) and young people (aged 15-18). Accordingly, they were asked how often they had had experiences in nature and how positive they were about these experiences. Finally, they were asked to describe their relationship with nature and to indicate the extent to which the respondents were interested in nature when they were children (6-14 years) and young people (15-18 years). Socio-demographic characteristics : field of study, gender, age, mother tongue, most spoken language, type of accommodation, social class, working status.
This study is partly based on work from Cost Action ENEC – European Network for Environmental Citizenship (CA16229) supported by COST (European Cooperation in Science and Technology). |
Subject
| Social Sciences |
Keyword
| aplinkos išsaugojimas = environmental conservation (Europos kalbų socialinių mokslų tezauras (ELSST) = European Language Social Science Thesaurus (ELSST)) https://elsst.cessda.eu/id/6214d463-b10b-44b4-bc8f-7c8274e25969
tvarumas = sustainability (Europos kalbų socialinių mokslų tezauras (ELSST) = European Language Social Science Thesaurus (ELSST)) https://elsst.cessda.eu/id/d7849497-6776-462d-baec-96f61933a340 |
Topic Classification
| Aplinka ir gamtos išsaugojimas = Environment and conservation (CESSDA TopicClassification kontroliuojamas žodynas = CESSDA Controlled Vocabulary for TopicClassification) https://vocabularies.cessda.eu/vocabulary/TopicClassification?lang=en |
Related Publication
| Telešienė, A., Boeve-de Pauw, J., Goldman, D., & Hansmann, R. (2021). Evaluating an educational intervention designed to foster environmental citizenship among undergraduate university students. Sustainability, 13 (15), 8219. doi: 10.3390/su13158219 https://doi.org/10.3390/su13158219 |
Notes
| Pagrindinė tyrimo kalba – lietuvių kalba (lit) ir anglų kalba (eng).
Standartizuotas klausimynas respondentams buvo pateikiamas lietuvių kalba (lit) ir anglų kalba (eng).
Duomenų rinkinys (duomenys ir (arba) metaduomenys) „Studentų aplinkosauginis pilietiškumas technologiniame universitete, 2020 m. lapkritis – 2021 m. sausis“ nuo 2021-06-09 iki 2021-10-01 buvo pasiekiamas Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyvo (LiDA) portale www.lidata.eu; objekto PID: www.lidata.eu/data/quant/LiDA_KITI_0347; parengė 2021-06-09 Žvaliauskas, Giedrius.
The main language of the study is Lithuanian (lit) and English (eng).
Standardized questionnaire was provided for the respondents in Lithuanian (lit) and English (eng).
Dataset (data and (or) metadata) “Students‘ Environmental Citizenship in Technological University, November 2020 – January 2021” from 2021-06-09 to 2021-10-01 was available on the portal of Lithuanian Data Archive for Humanities and Social Sciences (LiDA) www.lidata.eu; object PID: www.lidata.eu/data/quant/LiDA_KITI_0347; produced by Žvaliauskas Giedrius 2021-06-09. |
Language
| English; Lithuanian |
Production Date
| 2021-01-31 |
Production Location
| Kaunas |
Contributor
| Data Curator : Žvaliauskas, Giedrius |
Funding Information
| COST (Europos bendradarbiavimas mokslo ir technologijų srityje) = COST (European Cooperation in Science and Technology): COST Action ENEC (European Network for Environmental Citizenship) (CA16229) |
Distributor
| Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyvas = Lithuanian Data Archive for Humanities and Social Sciences (Duomenų analizės ir archyvavimo centras (DAtA), Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva = Center for Data Analysis and Archiving (DAtA), Faculty of Social Sciences, Arts and Humanities, Kaunas University of Technology, Lithuania) (LiDA) https://lida.dataverse.lt
|
Distribution Date
| 2021-06-09 |
Depositor
| Telešienė, Audronė (Mokslo grupė – Pilietinė visuomenė ir darnus vystymasis, Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas. Lietuva = Research Group – Civil Society and Sustainable Development, Institute of Public Policy and Administration, Faculty of Social Sciences, Arts and Humanities, Kaunas University of Technology, Lithuania) |
Deposit Date
| 2021-12-22 |
Time Period
| Start Date: 2020-11-01 ; End Date: 2021-01-31 |
Date of Collection
| Start Date: 2020-11-01 ; End Date: 2021-01-31 |
Data Type
| Apklausų duomenys = Survey data |
Series
| Aplinkosauginių nuostatų ir elgsenos tyrimai = Environmental Attitudes and Behaviour Surveys: Dataverse kolekcijoje „Aplinkosauginių nuostatų ir elgsenos tyrimai” talpinamos apklausos, kuriomis siekiama išanalizuoti skirtingų populiacijų požiūrius į aplinką, ekologines vertybes, aplinkai draugišką elgseną, taip pat klimato kaitos suvokimą, požiūrį į klimato kaitą, klimato kaitos atžvilgiu reikšmingą elgseną, požiūrius į energiją, energijos technologijų priimtinumą, ekologines žinias, aplinkosauginį švietimą, darnaus vystymosi švietimą, bei aplinkosauginio pilietiškumo elementus.
Dataverse collection “Environmental Attitudes and Behaviour Surveys” contains studies which aim to analyze environmental attitudes, environmental values, environmentally significant behaviors of different populations, as well as climate change perceptions, climate change attitudes, climate change behaviors, energy attitudes, energy technology acceptance, environmental knowledge and environmental education, education for sustainable development, and elements of environmental citizenship. |
Software
| SPSS, Version: 25 |