Title
| Tikslų laboratorija: Paauglių tyrimas, 2019 m. spalis - 2021 m. balandis |
Other Identifier
| Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyvas (LiDA): LiDA_SurveyData_0499 |
Author
| Erentaitė, Rasa (Mokslo grupė – Pilietinė visuomenė ir darnus vystymasis, Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva [Projekto vadovė]) - ORCID: 0000-0001-7006-637X
Vosylis, Rimantas (Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva [Projekto vykdytojas]) - ORCID: 0000-0002-1582-5991
Raižienė, Saulė (Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva [Projekto vykdytoja]) - ORCID: 0000-0002-8440-5341
Simonaitienė, Berita (Mokslo grupė – Edukaciniai tyrimai, Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva [Projekto vykdytoja]) - ORCID: 0000-0003-3314-0862
Augustinienė, Aldona (Mokslo grupė – Edukaciniai tyrimai, Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva [Projekto vykdytoja]) - ORCID: 0000-0003-4285-4410 |
Point of Contact
| Žvaliauskas, Giedrius (Duomenų analizės ir archyvavimo centras (DAtA), Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva) |
Description
| Tyrimo tikslas: išsiaiškinti, kaip vystosi 15–16 metų paauglių gebėjimai kelti savo ateities tikslus, juos derinti su savo pasiekimais ir su greitai besikeičiančiomis, kontrastingomis socialinės ir ekonominės aplinkos sąlygomis.
Pagrindiniai tyrimo uždaviniai: (1) nustatyti asmeninių tikslų formavimosi dinamiką paauglystėje; (2) įvertinti pagrindinių kontekstinių veiksnių (šeima, mokykla, bendraamžiai) ir individualių savybių poveikį tikslų formavimuisi paauglystėje; (3) įvertinti objektyvių ir subjektyvių socialinės ir ekonominės aplinkos aspektų poveikį tikslų formavimosi turiniui ir procesams paauglystėje.
Tai pirmas didelės apimties tęstinis tyrimas apie paauglių tikslų formavimąsi Lietuvoje. Tyrimas buvo vykdomas dvejus metus (2019-2021 m.). Iš viso atliktos keturios apklausos. Pirmoji apklausa buvo atlikta 2019 m. spalio-lapkričio mėn. prieš prasidedant pandemijai. Antroji apklausa vyko po penkių mėnesių, 2020 m. pavasarį (balandžio pabaigoje-gegužės pradžioje), pirmosios pandemijos bangos metu. Trečioji apklausa vyko 2020 m. spalio-lapkričio mėn. prasidėjus antrajai pandemijos bangai. Ketvirtoji apklausa vyko 2021 m. pavasarį (kovo-balandžio mėn.) antrosios pandemijos bangos nuosmukio metu. Visų keturių tyrimų intervalai buvo panašūs, jų medianos skirtumas buvo 23-24 savaitės. Tyrimo imtis 1268 paaugliai iš 36 gimnazijų skirtingose Lietuvos vietovėse.
The sample is diverse in terms of family and socio-economic backgrounds. Through a multi-stage sampling procedure, 14 out of the 60 Lithuanian urban and rural municipalities were selected based on balanced quotas for socioeconomic indicators and school achievement levels (low, medium, and high). Gymnasiums in selected municipalities were then chosen based on their size and school achievement levels to ensure diversity in the sample. Three of the initially contacted 39 gymnasiums did not participate in the study.
Tyrimą finansavo Lietuvos mokslo taryba (LMTLT) pagal sutartį nr. S-MIP-19-26.
Tyrimas prieinamas tik gavus LEIDIMĄ naudoti tyrimo duomenis iš projekto „Paauglių asmeninių tikslų formavimosi mechanizmai socialinės nelygybės kontekste“ pagrindinės tyrėjos dr. Rasos Erentaitės. Dėl leidimo kreiptis el. paštu: rasa.erentaite@ktu.lt. |
Subject
| Social Sciences; Psichologija (S 006); Edukologija (S 007) |
Keyword
| socialinė nelygybė (Europos kalbų socialinių mokslų tezauras (ELSST)) https://elsst.cessda.eu/id/3/5a549b7e-b9f6-4779-ad31-44a7b63ce2d1
socialinė aplinka (Europos kalbų socialinių mokslų tezauras (ELSST)) https://elsst.cessda.eu/id/3/cc48b7b7-a59b-4b00-8620-9abe8428c95e
mokymosi aplinka (Europos kalbų socialinių mokslų tezauras (ELSST)) https://elsst.cessda.eu/id/3/e0378fa2-c83b-4d48-b5ee-7e4a85446768
gyvenimo sąlygos (Europos kalbų socialinių mokslų tezauras (ELSST)) https://elsst.cessda.eu/id/3/d0bd164b-5a1d-452c-b0a3-725b321f597d
paaugliai (Europos kalbų socialinių mokslų tezauras (ELSST)) https://elsst.cessda.eu/id/3/b58f36f4-7d84-46eb-aeac-6175630f8170
emocinė būsena (Europos kalbų socialinių mokslų tezauras (ELSST)) https://elsst.cessda.eu/id/3/a99b7a42-c85e-4154-afe4-941b76b9020d
siekiai (Europos kalbų socialinių mokslų tezauras (ELSST)) https://elsst.cessda.eu/id/3/d81ee447-fde7-4df6-931f-0e4f1f5bdcc7 |
Topic Classification
| Jaunimas (CESSDA TopicClassification kontroliuojamas žodynas) https://vocabularies.cessda.eu/vocabulary/TopicClassification?code=SocialStratificationAndGroupingsYouth
Vidurinis ugdymas ir aukštojo mokslo studijos (CESSDA TopicClassification kontroliuojamas žodynas) https://vocabularies.cessda.eu/vocabulary/TopicClassification?code=EducationHigherAndFurtherEducation |
Related Publication
| Erentaitė, R., Vosylis, R., Raižienė, S., Augustinienė, A., & Simonaitienė, B. (2022). Pasiruošę kilti: paauglių tikslai nelygioje visuomenėje. Kaunas, Technologija doi: 10.5755/e01.9786090218143 https://doi.org/10.5755/e01.9786090218143
Erentaitė, R., Vosylis, R., Raižienė, S., Simonaitienė, B., Augustinienė, A., & Branje, S. (2022). Profiles of achievement goal orientations among adolescents with different SES background before and during the Covid-19 pandemic. European Journal of Developmental Psychology doi: 10.1080/17405629.2022.2122435 https://doi.org/10.1080/17405629.2022.2122435
Vosylis, R., Erentaitė, R., & Klimstra, T. (2021). The material context of adolescent identity formation: A family economic stress approach. Identity, Identity, 21:3, 200-218 doi: 10.1080/15283488.2020.1836491 https://doi.org/10.1080/15283488.2020.1836491
Erentaitė, R. (2020). Disadvantage demotivates: Adolescent aspirations in the context of social inequality. Civil Society and Sustainability. Research Brief, 1, 11-17 url: https://www.ebooks.ktu.lt/eb/1539/pilietine-visuomene-ir-darnus-vystymasis-tyrimu-apzvalga-2020-nr-1
Erentaitė, R. (2022). More social justice in education: Recommendations for strengthening the motivation and achievement of disadvantaged youth. Civil Society and Sustainability. Research Brief, 3, 21-24 url: https://www.ebooks.ktu.lt/eb/1620/pilietine-visuomene-ir-darnus-vystymasis-tyrimu-apzvalga-2022-nr-3 |
Notes
| Pagrindinė tyrimo kalba – lietuvių kalba (lit).
Standartizuotas klausimynas respondentams buvo pateikiamas lietuvių kalba (lit). |
Language
| English; Lithuanian |
Production Date
| 2021-04 |
Production Location
| Vilnius, Lietuva |
Contributor
| Data Curator : Žvaliauskas, Giedrius |
Funding Information
| Lietuvos mokslo taryba (Mokslininkų inicijuoti projektai): S-MIP-19-26 |
Distributor
| Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyvas (Duomenų analizės ir archyvavimo centras (DAtA), Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva) (LiDA) https://lida.dataverse.lt 
|
Distribution Date
| 2023-01-06 |
Depositor
| Erentaitė, Rasa (Mokslo grupė – Pilietinė visuomenė ir darnus vystymasis, Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva) |
Deposit Date
| 2023-01-05 |
Time Period
| Start Date: 2019-10 ; End Date: 2021-04 |
Date of Collection
| Start Date: 2019-10 ; End Date: 2021-04 |
Data Type
| Apklausų duomenys |
Series
| Lietuvos vaikai ir jaunimas: Dataverse kolekcijoje „Lietuvos vaikai ir jaunimas” talpinamos apklausos, tiriančios Lietuvos gyventojų nuomonę apie vaikų bei jaunimo situaciją bei pačios jaunosios kartos požiūrį į mokymąsi, laisvalaikį bei darbą. |
Software
| SPSS, Version: 25 |