Tyrimo tikslas: nustatyti Lietuvos gyventojų politines nuostatas ir rinkiminio elgesio tendencijas 2012 m. Lietuvos Respublikos Seimo rinkimuose.
Pagrindiniai nagrinėti klausimai: tyrimu siekta sistemiškai pažvelgti į Lietuvos gyventojų 20 metų rinkiminio elgesio tendencijas, transformaciją bei jų prielaidas, t. y. Lietuvos gyventojų apklausos metu nustatyti, ar ir kokiu mastu Lietuvos piliečių rinkiminį elgesį įmanoma aiškinti remiantis partinės identifikacijos, socialinių skirčių, ekonominio balsavimo, probleminio balsavimo teorijomis. Aiškintasi, kokią įtaką piliečių preferencijoms daro strateginė politinė komunikacija. Tyrimo metu siekta sužinoti, kaip naujoje demokratijoje susiformuoja partinis prieraišumas, ar Lietuvoje egzistuoja „problemų nuosavybės“ reiškinys, kaip rinkėjo apsisprendimą lemia jo politinis išprusimas, partinis prieraišumas, socialinės aplinkos homogeniškumas. Toliau aiškintasi, kokie veiksniai keičia politinės agitacijos efektyvumą, koks skirtingų rinkiminių strategijų poveikis rinkimų rezultatams ir kt.
Socialinės demografinės charakteristikos: lytis, amžius, išpažįstama religija, tautybė, išsimokslinimas, mokymosi (studijų) trukmė, užsiėmimas, darbinė padėtis, tėvo ir motinos darbo pobūdis, respondento ir jo šeimos padėtis visuomenėje, respondento būsto tipas, mėnesio išlaidos pomėgiams, respondento šeimos finansinės padėties apibūdinimas, namų ūkio dydis, šeimos pajamos per mėnesį ir kt.
Porinkiminė apklausa yra 2012 m. Vilniaus universiteto Tarptautinių santykių ir politikos mokslų instituto mokslininkų pirmą kartą Lietuvoje įgyvendintos "Lietuvos nacionalinės rinkiminės studijos" dalis.
The purpose of the study : assess Lithuanian population political attitudes and tendencies of electoral behaviour in election of Seimas of the Republic of Lithuania in 2012.
Major investigated questions : research was to systematically glance to Lithuanian residents electoral behaviour tendencies, transformation and premises of 20 years, i. e. during Lithuanian population survey estimate to what extent electoral behaviour of citizens of Lithuania can be explained based on theories of party identification, social cleavages, economic voting and issue voting. It was questioned what influence strategic political communication have on preferences of citizens. It was aimed to find out how party attachment is formed in new democracy, if phenomenon of "properties of problems" exist in Lithuania, how political education, party attachment, homogeneity of social environment determines voters decision. Further, it was analysed what factors changes effectiveness of political agitation, what influence different election strategies have on election results, etc.
Socio-demographic characteristics : gender, age, religion, nationality, education, duration of learning (studying), occupation, working position, nature of work of father and mother, respondent's and his/hers family's position in society, respondent's dwelling type, monthly expenditures on hobbies, description of financial situation of respondent's family, size of household, family's income per month, etc.
Post-election survey is a part of "Study of National Elections of Lithuania" implemented first time in 2012 in Lithuania by scientists of Institute of International Relations and Political Science of Vilnius University.