Title
| Mokinių pasiekimų analizė mokyklos veikloje: mokyklų vadovų patirtys, 2024 m. lapkritis – gruodis |
Other Identifier
| Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyvas (LiDA): LiDA_SurveyData_0565 |
Author
| Erentaitė, Rasa (Mokslo grupė – Edukaciniai tyrimai, Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva [Projekto vadovė]) - ORCID: 0000-0001-7006-637X
Lašas, Ainius (Mokslo grupė – Pilietinė visuomenė ir darnus vystymasis, Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva [Projekto vykdytojas]) - ORCID: 0000-0002-8306-4469
Morkevičius, Vaidas (Mokslo grupė – Pilietinė visuomenė ir darnus vystymasis, Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva [Projekto vykdytojas]) - ORCID: 0000-0002-2174-0396
Simonaitienė, Berita (Mokslo grupė – Edukaciniai tyrimai, Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva [Projekto vykdytoja]) - ORCID: 0000-0003-3314-0862
Vosylis, Rimantas (Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva [Projekto vykdytojas; Duomenų kuravimas]) - ORCID: 0000-0002-1582-5991
Žvaliauskas, Giedrius (Mokslo grupė – Pilietinė visuomenė ir darnus vystymasis, Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva [Projekto vykdytojas; Duomenų kuravimas]) - ORCID: 0000-0001-8970-0756 |
Point of Contact
| Duomenų analizės ir archyvavimo (DAtA) centras (Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva) |
Description
| Tyrimo tikslas: ištirti Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklų vadovų (direktorių arba direktorių pavaduotojų) nuomonę apie mokinių pasiekimų analizę ir jos reikšmę mokyklos darbe. Pagrindiniai nagrinėti klausimai: pirmiausia respondentų teirautasi, kaip dažnai iškyla poreikis analizuoti apibendrintus mokyklos mokinių pasiekimų duomenis bei kas mokykloje yra atsakingas už tokių duomenų apibendrinimą ir analizę. Teirautasi, kokiais tikslais mokyklos vadovybė analizuoja, apibendrina mokyklos mokinių pasiekimų duomenis bei kuriuos duomenis naudoja mokinių pasiekimų analizei. Toliau prašyta nurodyti, kuriomis duomenų bazėmis ar sistemomis bei duomenų analizės įrankiais naudojasi mokinių pasiekimų analizės tikslais ir kokie duomenų analizės tipai būtų aktualūs mokyklai. Pirmuose dviejuose klausimų blokuose vertinta, kaip vadovai mato savo gebėjimus (t. y., saviveiksmingumą). Pirmajame bloke respondentai vertino savo gebėjimus randant apibendrintus mokyklai nacionalinių vertinimų rezultatus ir naudojantis nacionalinėmis informacinėmis pasiekimų duomenų sistemomis (Žinau, kur ir kaip gauti savo mokyklos mokinių nacionalinių vertinimų rezultatus; Žinau, kokius duomenis ir ataskaitas turiu gauti, kad suprasčiau savo mokyklos mokinių pasiekimų situaciją; iš viso 7). Antrajame – suprasti mokinių pasiekimų ataskaitas ir panaudoti pasiekimų duomenis priimant duomenimis grįstus sprendimus (Sugebu suprasti mano mokyklai parengtas ar sugeneruotas mokinių pasiekimų ataskaitas; Sugebu suprasti savo mokyklos mokinių pasiekimų lygį iš balų, kurie pateikiami nacionalinių vertinimų metu; iš viso 9). Trečiajame klausimų bloke vertintas mokyklų vadovų požiūrio į mokinių pasiekimų analitiką palankumas (Mokinių pasiekimų analizė yra labai naudinga mokyklų vadovams; Mokinių pasiekimų analizė yra labai naudinga mokytojams; iš viso 11). Socialinės demografinės charakteristikos: amžius, pagrindinės pareigos mokykloje, vadovaujamo darbo stažas, pedagoginio darbo stažas, išsilavinimas, pedagoginė kvalifikacija, kokio tipo švietimo įstaigai priklauso mokykla, mokyklos vykdoma bendrojo ugdymo programa, mokyklos pavaldumas, mokinių skaičius, kurioje vietovėje yra mokykla, socialiai remiamų mokinių skaičius, mokyklos mokinių pasiekimai matematikos srityje.
Apklausos partneriai: Lietuvos mokyklų vadovų asociacija; Lietuvos gimnazijų asociacija; Lietuvos progimnazijų asociacija; Lietuvos pagrindinių mokyklų asociacija.
Apklausa atlikta įgyvendinant UAB „Sonaro“ ir Kauno technologijos universiteto projektą „Inovatyvios sistemos mokinių duomenų analizei, pažangos vertinimui bei pasiekimų prognozavimui sukūrimas“ (Nr. 02-019-K-0027). |
Subject
| Edukologija (S 007); Social Sciences |
Keyword
| akademiniai pasiekimai https://elsst.cessda.eu/id/1/ffdd3a7e-f82e-4600-98b1-20402e74b0a6 (EKSMT) https://elsst.cessda.eu
švietimo vertinimas https://elsst.cessda.eu/id/269a8d84-0b08-4034-a79c-129072cc1992 (EKSMT) https://elsst.cessda.eu
technologinis raštingumas https://elsst.cessda.eu/id/3/0496e1ff-45e9-4ad4-a89b-3a04608049b4 (EKSMT) https://elsst.cessda.eu
duomenų analizė https://elsst.cessda.eu/id/2/3484fb6c-a713-493c-aad4-a4243b0dafed (EKSMT) https://elsst.cessda.eu
švietimo administravimas https://elsst.cessda.eu/id/4/fc21e5e3-f257-46b3-878d-693b3c7626d2 (EKSMT) https://elsst.cessda.eu |
Topic Classification
| Vidurinis ugdymas ir aukštojo mokslo studijos (CESSDA Klasifikavimo pagal CESSDA temas KŽ) https://vocabularies.cessda.eu/vocabulary/TopicClassification?code=EducationHigherAndFurtherEducation&lang=lt |
Notes
| Pagrindinė tyrimo kalba – lietuvių kalba (lit).
Standartizuotas klausimynas respondentams buvo pateikiamas lietuvių kalba (lit). |
Language
| English; Lithuanian |
Production Date
| 2024-12-08 |
Production Location
| Kaunas, Lietuva |
Funding Information
| Projektas finansuojamas 2021-2027 metų Europos Sąjungos fondų lėšomis pagal 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-07 „Sukurti nuoseklią inovacinės veiklos skatinimo sistemą“ veiklos „Skatinti inovacijų pasiūlą“ poveiklę „Investuoti į naujų APV produktų kūrimo veiklas ir sudaryti sąlygas tyrėjams dalyvauti įmonių MTEP veiklose, skatinti intelektinę nuosavybę, ankstyvąją sukurtų naujų produktų bandomąją gamybą, parengimą rinkai“ (vidurio ir vakarų Lietuvos regionas)“: 02-019-K-0027 |
Distributor
| Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyvas (Duomenų analizės ir archyvavimo (DAtA) centras, Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva) (LiDA) https://lida.dataverse.lt 
|
Distribution Date
| 2025-06-25 |
Depositor
| Erentaitė, Rasa (Mokslo grupė – Edukaciniai tyrimai, Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva [ORCID: 0000-0001-7006-637X]) |
Deposit Date
| 2025-05-30 |
Time Period
| Start Date: 2024-11-18 ; End Date: 2024-12-08 |
Date of Collection
| Start Date: 2024-11-18 ; End Date: 2024-12-08 |
Data Type
| Apklausų duomenys |
Series
| Švietimas, mokslas ir technologijos: Dataverse kolekcijoje „Švietimas, mokslas ir technologijos” talpinami apklausų duomenys, leidžiantys tirti Lietuvos gyventojų nuomonę apie švietimo, mokslo ir technologijų politikos prioritetus, įgyvendinimą ir rezultatus. |
Software
| SPSS, Version: 29 |