Title
| Pasirengimas aukštojo mokslo studijoms: dėstytojų tyrimas, 2017 m. sausis - vasaris |
Other Identifier
| Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyvas (LiDA): LiDA_SurveyData_0320 |
Author
| Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centras (MOSTA) (LT: Lietuva) |
Point of Contact
| Duomenų analizės ir archyvavimo (DAtA) centras (Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva) |
Description
| Tyrimo tikslas: ištirti Lietuvos aukštosiose mokyklose dirbančių dėstytojų požiūrį į magistrantų pasirengimą studijoms ir identifikuoti veiksnius, turinčius įtakos pasirengimui. Pagrindiniai nagrinėti klausimai: respondentų prašyta nurodyti, kokią dalį laiko, skiriamo darbui aukštojoje mokykloje, užima moksliniai tyrimai, administracinis darbas, dėstymas bei akademinės ir MTEP veiklos viešinimas. Teirautasi, ar per paskutinius 3 metus yra dėstę bakalauro ir (ar) vientisųjų studijų studentams. Tų dėstytojų, kurie dėstė, prašyta nurodyti, kokie yra svarbiausi komponentai norint, kad stojantieji būtų pasirengę bakalauro ir (ar) vientisosioms studijoms bei prašyta atitinkamai įvertinti savo studentų pasirengimą šioms studijoms. Vertintas bakalauro ir (ar) vientisųjų studijų pirmo kurso studentų pasirengimas studijuoti savo studijų programą bei respondentų dėstomus dalykus. Toliau prašyta įvertinti bakalauro ir (ar) vientisųjų studijų pirmo kurso studentų, su kuriais tenka dirbti, mokėjimo mokytis, komunikavimo, pažinimo, iniciatyvumo ir kūrybingumo bei asmenines kompetencijas. Respondentai taip pat vertino dabartinę situaciją bendrojo ugdymo ir aukštosiose mokyklose. Aiškintasi, ar dirba su studentais, kuriems stojimo į bakalauro ir (ar) vientisąsias studijas metu buvo vertinta motyvacija bei ar vertinta motyvacija padėjo atrinkti labiausiai motyvuotus studentus. Toliau teirautasi, ar per paskutinius 3 metus dėstė magistrantūros studijų studentams. Tų dėstytojų, kurie dėstė, prašyta nurodyti, kokie yra svarbiausi komponentai norint, kad stojantieji būtų pasirengę magistrantūros studijoms bei prašyta atitinkamai įvertinti savo studentų pasirengimą šioms studijoms. Norėta sužinoti, ar tarp savo magistrantūros studentų respondentai turi absolventų iš kolegijų bei ar yra pastebimi skirtumai tarp kolegijų ir universitetų absolventų pasirengimo studijuoti magistrantūroje. Vertintas magistrantūros studijų pirmo kurso studentų pasirengimas studijuoti savo studijų programą bei respondentų dėstomus dalykus. Pateikus klausimų bloką, vertintos magistrantūros studijų pirmo kurso studentų savybės būtinos studijoms. Teirautasi, ar dirba su studentais, kuriems stojant į magistrantūrą buvo vertinta motyvacija bei ar vertinta motyvacija padėjo atrinkti labiausiai motyvuotus studentus. Toliau aiškintasi, ar per paskutinius 3 metus dėstė ar vadovavo doktorantūros studijų studentams. Tų dėstytojų, kurie dėstė ar vadovavo, prašyta nurodyti, kokie yra svarbiausi komponentai norint, kad stojantieji būtų pasirengę doktorantūros studijoms bei prašyta atitinkamai įvertinti savo studentų pasirengimą studijoms. Taip pat prašyta įvertinti doktorantūros studijų studentų pasirengimą bei savybes, reikalingas disertacijos rengimui. Pateikus klausimų bloką, vertintas priėmimas į doktorantūrą. Teirautasi, ar stojimo į doktorantūrą metu vertinta stojančiųjų motyvacija padėjo atrinkti labiausiai motyvuotus studentus. Toliau respondentai išsakė savo nuomonę apie esamus ir planuojamus pokyčius aukštojo mokslo srityje. Prašyta atsakyti, ar stojant į aukštąją mokyklą turėtų būti vertinama stojančiųjų motyvacija bei teirautasi, kaip ją reikėtų vertinti. Aiškintasi, kaip turėtų būti priimama į menų studijas bei kiek mažiausiai valstybinių brandos egzaminų turėtų išlaikyti abiturientai, kad galėtų stoti į universitetą. Norėta sužinoti, koks turėtų būti minimalus bet kurio valstybinio brandos egzamino balas, kad abiturientai galėtų stoti į kolegiją ar universitetą. Galiausiai, prašyta atsakyti, kas turėtų gauti valstybės finansavimą studijoms. Socialinės demografinės charakteristikos: amžius, lytis, keliose darbovietėse dirba, pagrindinė mokslinė sritis, aukštosios mokyklos tipas, miestas, kuriame yra aukštoji mokykla. |
Subject
| Social Sciences; Sociologija (S 005); Edukologija (S 007) |
Keyword
| bendrasis ugdymas (Europos kalbų socialinių mokslų tezauras (ELSST)) https://elsst.cessda.eu/id/4746b7b1-0daa-42cf-b477-6ba90f79b22e
studentai (Europos kalbų socialinių mokslų tezauras (ELSST)) https://elsst.cessda.eu/id/9159a8f9-b6de-4a5f-891a-cb4a97b9ec71
aukštojo išsilavinimo pirmoji pakopa (Europos kalbų socialinių mokslų tezauras (ELSST)) https://elsst.cessda.eu/id/62fe7681-abe4-4a5a-991e-763a8e9503a7
aukštojo išsilavinimo antroji pakopa (Europos kalbų socialinių mokslų tezauras (ELSST)) https://elsst.cessda.eu/id/690d5b2b-483d-4631-8b65-e1192f592466 |
Topic Classification
| Vidurinis ugdymas ir aukštojo mokslo studijos (CESSDA TopicClassification kontroliuojamas žodynas) https://vocabularies.cessda.eu/vocabulary/TopicClassification?code=EducationHigherAndFurtherEducation |
Notes
| Pagrindinė tyrimo kalba – lietuvių kalba (lit).
Standartizuotas klausimynas respondentams buvo pateikiamas lietuvių kalba (lit).
Duomenų rinkinys (duomenys ir metaduomenys) „Pasirengimas aukštojo mokslo studijoms: dėstytojų tyrimas, 2017 m. sausis - vasaris“ nuo 2019-10-28 iki 2021-10-01 buvo pasiekiamas Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyvo (LiDA) portale www.lidata.eu; objekto PID: www.lidata.eu/data/quant/LiDA_LAMS_0317; parengė 2019-10-28Žvaliauskas, Giedrius. |
Language
| English; Lithuanian |
Production Date
| 2017-02-17 |
Production Location
| Kaunas, Lietuva |
Contributor
| Data Curator : Vilčinskas, Vidas (Duomenų analizės ir archyvavimo centras (DAtA), Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva)
Data Curator : Žvaliauskas, Giedrius (Duomenų analizės ir archyvavimo (DAtA) centras, Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva [ORCID: 0000-0001-8970-0756])
Data Curator : Burbienė, Diana (Duomenų analizės ir archyvavimo (DAtA) centras, Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva [ORCID: 0000-0002-8435-090X]) |
Funding Information
| Europos socialinis fondas (pagal priemonės "Stebėsenos, išorinio vertinimo stiprinimas ir kvalifikacijų pripažinimas" 9 prioritetą "Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas"): 09.3.2-ESFA-V-710-02-0001 |
Distributor
| Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyvas (Duomenų analizės ir archyvavimo centras (DAtA), Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva) (LiDA) https://lida.dataverse.lt 
|
Distribution Date
| 2019-10-28 |
Depositor
| Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centras (MOSTA, Lietuva) |
Deposit Date
| 2018-11-21 |
Time Period
| Start Date: 2017-01-18 ; End Date: 2017-02-17 |
Date of Collection
| Start Date: 2017-01-18 ; End Date: 2017-02-17 |
Data Type
| Apklausų duomenys |
Series
| Švietimas, mokslas ir technologijos: Dataverse kolekcijoje „Švietimas, mokslas ir technologijos“ talpinamos apklausos, tiriančios Lietuvos gyventojų nuomonę apie švietimo, mokslo ir technologijų politikos prioritetus, įgyvendinimą ir rezultatus. |
Software
| SPSS, Version: 25 |
Related Dataset
| Pasirengimas aukštojo mokslo studijoms: magistrantų tyrimas, 2017 m. sausis - gegužė
Pasirengimas aukštojo mokslo studijoms: bakalaurantų tyrimas, 2017 m. sausis - gegužė
Pasirengimas aukštojo mokslo studijoms: doktorantų tyrimas, 2017 m. sausis - balandis
Pasirengimas aukštojo mokslo studijoms: mokytojų tyrimas, 2017 m. balandis - rugsėjis
Pasirengimas aukštojo mokslo studijoms: moksleivių tyrimas, 2017 m. balandis - gegužė |