Title
| Pasirengimas aukštojo mokslo studijoms: moksleivių tyrimas, 2017 m. balandis - gegužė |
Other Identifier
| Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyvas (LiDA): LiDA_SurveyData_0323 |
Author
| Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centras (MOSTA) (LT: Lietuva) |
Point of Contact
| Duomenų analizės ir archyvavimo (DAtA) centras (Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva) |
Description
| Tyrimo tikslas: ištirti moksleivių požiūrį į pasirengimą studijoms aukštojoje mokykloje bei identifikuoti veiksnius, turinčius įtakos pasirengimo kokybei. Pagrindiniai nagrinėti klausimai: respondentų klausta, ar jiems svarbu mokantis siekti geriausių rezultatų. Pateikus klausimų bloką, prašyta apibūdinti savo mokyklą. Norėta, kad respondentai taip pat apibūdintų savo laisvalaikį. Aiškintasi, kuriems mokiniams mokytojai skiria daugiau dėmesio. Vertintas bendravimas su bendraklasiais, klasės auklėtoju, mokytojais, mokyklos administracijos darbuotojais ir su savo tėvais (globėjais). Teirautasi, ar mokykloje yra paplitusios patyčios. Toliau klausta, ar planuoja laikyti bent vieną mokyklinį egzaminą. Tų respondentų, kurie planuoja, prašyta atsakyti, kurių dalykų mokyklinius brandos egzaminus jie planuoja laikyti bei kokius balus tikisi iš jų gauti. Taip pat klausta, kurių dalykų valstybinius brandos egzaminus planuoja laikyti ir kokius balus tikisi iš jų gauti. Norėta sužinoti, kaip respondentų mokytojai sugeba išmokyti savo dalyko. Prašyta apibūdinti savo mokymąsi bei įvertinti bendraklasių požiūrį į mokymąsi. Respondentai turėjo galimybę įvardinti, ką savo mokykloje norėtų keisti pirmiausiai. Klausta, ar ruošiantis egzaminams yra reikalinga papildoma korepetitorių pagalba. Teirautasi, kaip respondentai vertina tai, kad ruošdamiesi egzaminams mokiniai samdo korepetitorius ar lanko tam skirtus kursus. Domėtasi, kokia klasės mokinių dalis mokosi papildomai bei ar per šiuos mokslo metus respondentai yra mokęsi papildomai su korepetitoriais ar lankę kursus, skirtus pasirengti brandos egzaminams. Nesimokiusių papildomai prašyta nurodyti priežastis, kodėl jie to nedaro. Tų, kurie mokosi papildomai, teirautasi, kokia yra svarbiausia priežastis. Aiškintasi, keliems skirtingiems dalykams yra mokęsi papildomai su korepetitoriais bei kokių dalykų mokėsi papildomai. Toliau prašyta atsakyti, kokiam pažymiui įvertintų savo pasirengimą aukštojo mokslo studijoms. Aiškintasi, kokie yra svarbiausi pasirengimo studijuoti komponentai, norint studijuoti aukštojo mokslo institucijoje bei prašyta įvertinti savo pasirengimą studijoms. Pateikus klausimų bloką, vertintos įdedamos pastangos rengiantis studijoms. Toliau vertintos žinios apie studijų procesą ir studijų programas. Aiškintasi, kiek mokykloje skiriama dėmesio mokinių profesiniam orientavimui bei nuo ko labiau priklauso mokymosi rezultatai. Respondentai turėjo galimybę išdėstyti pagal svarbą vidurinio ugdymo sritis, kuriose yra daugiausiai problemų. Klausta, ar kada nors ateityje planuoja stoti į aukštąją mokyklą. Neplanuojančių, prašyta nurodyti priežastis. Planuojantys turėjo galimybę atsakyti, kada planuoja stoti į aukštąją mokyklą bei kodėl nori studijuoti. Aiškintasi, kokias studijas, studijų tipą ir studijų sritį ketina rinktis. Pateikus klausimų bloką, aiškintasi, kas yra svarbu renkantis, ką studijuoti. Teirautasi, ar jau yra nusprendę, kokią studijų programą nori studijuoti bei kiek yra tikri, kad įstos į savo norimą studijų programą. Klausta, ar planuoja rinktis kurią nors iš inžinerinių ar technologinių studijų programų. Norėta sužinoti, ar jau yra nusprendę, kurioje aukštojoje mokykloje norėtų studijuoti bei kas yra svarbiausia priimant galutinį sprendimą, kur ir ką studijuoti. Prašyta atsakyti, kaip pildys prašymą LAMA BPO sistemoje bei ar yra girdėję apie galimybę gauti valstybės teikiamą paramą (stipendiją, paskolą, išmoką, kompensaciją ir kt.) Lietuvos aukštosiose mokyklose valstybės nefinansuojamose vietose (VNF) studijuojantiems studentams. Žinančių apie tokią galimybę teirautasi į kokią valstybės paramą gali pretenduoti studentai, kurie studijuoja VNF vietose. Prašyta atsakyti, ar stojant į aukštąją mokyklą turėtų būti vertinama stojančiųjų motyvacija bei teirautasi, kaip ją reikėtų vertinti. Toliau respondentai vertino dabartinę situaciją bendrojo ugdymo ir aukštosiose mokyklose bei išsakė savo nuomonę apie esamus ir planuojamus pokyčius aukštojo mokslo srityje. Aiškintasi, kaip turėtų būti priimama į menų studijas bei kiek mažiausiai valstybinių brandos egzaminų turėtų išlaikyti abiturientai, kad galėtų stoti į universitetą. Norėta sužinoti, koks turėtų būti minimalus bet kurio valstybinio brandos egzamino balas, kad abiturientai galėtų stoti į kolegiją ar universitetą. Galiausiai, prašyta atsakyti, kas turėtų gauti valstybės finansavimą studijoms. Socialinės demografinės charakteristikos: amžius, lytis, gyvenamoji vietovė, ar dalyvavo nors vienoje olimpiadoje per paskutinius dvejus metus, dalykų, kuriuos mokosi išplėstiniu (A) lygiu, skaičius, paskutinio semestro vidurkis, laikas praleidžiamas ruošiant namų darbus, knygų skaičius namuose, studijuojantys broliai, seserys, motinos (globėjos) ir tėvo (globėjo) profesija, laikas, praleidžiamas bendraujant su tėvais (globėjais), šeimos finansinė padėtis, aukštoji mokykla, kurioje norėtų studijuoti. |
Subject
| Social Sciences; Sociologija (S 005); Edukologija (S 007) |
Keyword
| bendrasis ugdymas (Europos kalbų socialinių mokslų tezauras (ELSST)) https://elsst.cessda.eu/id/4746b7b1-0daa-42cf-b477-6ba90f79b22e
bendrojo lavinimo mokyklos (Europos kalbų socialinių mokslų tezauras (ELSST)) https://elsst.cessda.eu/id/acadffb8-274f-41c4-b60e-9162edc356d8
profesinio rengimo įstaigos (Europos kalbų socialinių mokslų tezauras (ELSST)) https://elsst.cessda.eu/id/c2063c20-6718-4b32-9bce-81830bf1f384
aukštojo išsilavinimo pirmoji pakopa (Europos kalbų socialinių mokslų tezauras (ELSST)) https://elsst.cessda.eu/id/62fe7681-abe4-4a5a-991e-763a8e9503a7 |
Topic Classification
| Vidurinis ugdymas ir aukštojo mokslo studijos (CESSDA TopicClassification kontroliuojamas žodynas) https://vocabularies.cessda.eu/vocabulary/TopicClassification?code=EducationHigherAndFurtherEducation |
Notes
| Pagrindinė tyrimo kalba – lietuvių kalba (lit).
Standartizuotas klausimynas respondentams buvo pateikiamas lietuvių kalba (lit).
Duomenų rinkinys (duomenys ir metaduomenys) „Pasirengimas aukštojo mokslo studijoms: moksleivių tyrimas, 2017 m. balandis - gegužė“ nuo 2019-11-06 iki 2021-10-01 buvo pasiekiamas Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyvo (LiDA) portale www.lidata.eu; objekto PID: www.lidata.eu/data/quant/LiDA_LAMS_0320; parengė 2019-11-06Žvaliauskas, Giedrius. |
Language
| English; Lithuanian |
Production Date
| 2017-05-19 |
Production Location
| Kaunas, Lietuva |
Contributor
| Data Curator : Vilčinskas, Vidas (Duomenų analizės ir archyvavimo centras (DAtA), Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva)
Data Curator : Žvaliauskas, Giedrius (Duomenų analizės ir archyvavimo (DAtA) centras, Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva [ORCID: 0000-0001-8970-0756])
Data Curator : Burbienė, Diana (Duomenų analizės ir archyvavimo (DAtA) centras, Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva [ORCID: 0000-0002-8435-090X]) |
Funding Information
| Europos socialinis fondas (pagal priemonės "Stebėsenos, išorinio vertinimo stiprinimas ir kvalifikacijų pripažinimas" 9 prioritetą "Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas"): 09.3.2-ESFA-V-710-02-0001 |
Distributor
| Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyvas (Duomenų analizės ir archyvavimo centras (DAtA), Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva) (LiDA) https://lida.dataverse.lt 
|
Distribution Date
| 2019-11-06 |
Depositor
| Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centras (MOSTA) |
Deposit Date
| 2018-11-21 |
Time Period
| Start Date: 2017-04-26 ; End Date: 2017-05-19 |
Date of Collection
| Start Date: 2017-04-26 ; End Date: 2017-05-19 |
Data Type
| Apklausų duomenys |
Series
| Švietimas, mokslas ir technologijos: Dataverse kolekcijoje „Švietimas, mokslas ir technologijos“ talpinamos apklausos, tiriančios Lietuvos gyventojų nuomonę apie švietimo, mokslo ir technologijų politikos prioritetus, įgyvendinimą ir rezultatus. |
Software
| SPSS, Version: 25 |
Related Dataset
| Pasirengimas aukštojo mokslo studijoms: magistrantų tyrimas, 2017 m. sausis - gegužė
Pasirengimas aukštojo mokslo studijoms: bakalaurantų tyrimas, 2017 m. sausis - gegužė
Pasirengimas aukštojo mokslo studijoms: doktorantų tyrimas, 2017 m. sausis - balandis
Pasirengimas aukštojo mokslo studijoms: mokytojų tyrimas, 2017 m. balandis - rugsėjis
Pasirengimas aukštojo mokslo studijoms: dėstytojų tyrimas, 2017 m. sausis - vasaris
|