Title
| Pasirengimas aukštojo mokslo studijoms: magistrantų tyrimas, 2017 m. sausis - gegužė |
Other Identifier
| Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyvas (LiDA): LiDA_SurveyData_0322 |
Author
| Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centras (MOSTA) (LT: Lietuva) |
Point of Contact
| Duomenų analizės ir archyvavimo (DAtA) centras (Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva) |
Description
| Tyrimo tikslas: ištirti Lietuvos aukštosiose mokyklose studijuojančių magistrantų požiūrį į pasirengimą studijoms ir identifikuoti veiksnius, turinčius įtakos pasirengimui. Pagrindiniai nagrinėti klausimai: respondentų prašyta nurodyti, kokia yra jų studijų (mokslo, meno) sritis. Norėta sužinoti, ar bakalauro laipsnį įgijo toje pačioje studijų srityje bei ar tame pačiame universitete. Teirautasi, ar pasirinkdami magistrantūros studijas keitė miestą ir ar darė pertrauką tarp paskutiniųjų savo studijų ir dabartinių magistrantūros studijų. Teirautasi, ar stojimo į magistrantūros studijas metu vertinta stojančiųjų motyvacija bei ar tai padėjo atrinkti labiausiai motyvuotus studentus. Respondentų prašyta nurodyti, kokiame kurse studijuoja bei įvertinti, ar buvo lengva nuspręsti studijuoti bei kada apsisprendė studijuoti magistrantūroje. Aiškintasi, kokią studijų formą studijuoja bei kodėl studijoms pasirinko būtent šią studijų formą. Teirautasi, ar magistro studijų metu teko dalyvauti moksliniuose projektuose, skaityti pranešimus moksliniuose renginiuose, būti autoriais ar bendraautoriais straipsnių, knygų, knygų skyrių ir monografijų. Toliau prašyta nurodyti, kokie yra svarbiausi komponentai norint, kad stojantieji būtų pasirengę magistrantūros studijoms bei prašyta atitinkamai įvertinti savo paties ir kitų magistrantų pasirengimą šioms studijoms. Teirautasi, kaip jaučiasi pasirengę savo studijoms lyginant su grupiokais. Prašyta atsakyta, ar respondentams svarbu mokytis labai gerais pažymiais bei ar studijuodami magistrantūroje jaučiasi „savo rogėse“. Pateikus klausimų bloką, norėta išsiaiškinti, kiek respondentai įdėjo pastangų rengdamiesi magistrantūros studijoms. Pateikus dar vieną klausimų bloką, teirautasi, ką vertėjo daryti kitaip, kad būtų geriau pasirengę studijoms. Teirautasi, ar respondentai yra girdėję apie galimybę gauti valstybės teikiamą paramą (stipendiją, paskolą, išmoką, kompensaciją ir kt.) Lietuvos aukštosiose mokyklose valstybės nefinansuojamose vietose (VNF) studijuojantiems studentams. Žinančių apie tokią galimybę teirautasi į kokią valstybės paramą gali pretenduoti studentai, kurie studijuoja VNF vietose. Klausta, kokių patirtų finansinių sunkumų, jei respondentai būtų įstoję į VNF vietą. Aiškintasi, ar ėmė paskolą studijoms, kad galėtų studijuoti. Neėmusių paskolos prašyta atsakyti dėl kokių priežasčių to neplanuoja daryti. Toliau kalbant apie ateitį, visų respondentų teirautasi ar baigę šias studijas planuoja toliau studijuoti ir jeigu, taip, prašyta nurodyti studijų pakopą, specialybę ir aukštąją mokyklą. Nusprendusių tęsti studijas doktorantūroje teirautasi, kokios yra tokio sprendimo priežastys bei prašyta atitinkamai įvertinti savo pasirengimą šioms studijoms. Respondentų prašyta nurodyti, kokioje mokykloje, kokiame Lietuvos mieste, miestelyje ar kaimo tipo gyvenvietėje įgijo vidurinį išsilavinimą. Toliau teirautasi, ar yra dalyvavę nors vienoje olimpiadoje vidurinės, profesinės mokyklos 11-12 kl. ar gimnazijos III–IV kl. bei kiek dalykų mokėsi sustiprintu lygiu mokyklos baigiamaisiais metais. Norėta sužinoti, kiek laiko vidutiniškai kasdien respondentai praleido ruošdami namų darbus ir kiek apytiksliai knygų turėjo respondentų šeima namuose mokyklos baigiamaisiais metais. Toliau prašyta atsakyti, ar tuo metu, kai stojo į bakalauro studijas, turėjo studijuojančių brolių, seserų, ar respondentų šeima gaudavo paramą savivaldybės socialinės rūpybos skyriuje bei ar mokyklos baigiamaisiais metais turėjo bent vieną korepetitorių, kuris padėjo ruoštis egzaminams. Pateikus klausimų bloką, prašyta įvertinti mokymosi aplinką baigtoje mokykloje. Aiškintasi, koks apytiksliai buvo respondentų metinis vidurkis mokykloje baigiamaisiais metais. Toliau respondentai vertino dabartinę situaciją bendrojo ugdymo ir aukštosiose mokyklose bei išsakė savo nuomonę apie esamus ir planuojamus pokyčius aukštojo mokslo srityje. Prašyta atsakyti, ar stojant į aukštąją mokyklą turėtų būti vertinama stojančiųjų motyvacija bei teirautasi, kaip ją reikėtų vertinti. Toliau aiškintasi, kaip turėtų būti priimama į menų studijas bei koks turėtų būti minimalus bet kurio valstybinio brandos egzamino balas, kad abiturientai galėtų stoti į kolegiją ar universitetą. Galiausiai, prašyta atsakyti, kas turėtų gauti valstybės finansavimą studijoms. Socialinės demografinės charakteristikos: amžius, lytis, išsilavinimas, ar gyvena studentų bendrabutyje, paskutinės sesijos įvertinimų vidurkis magistrantūroje, ankstesnių studijų sritis, kelintu pageidavimu įstojo į programą bakalauro studijose, ar stojant į ankstesnę studijų programą buvo vertinta motyvacija, baigiamojo darbo ar baigiamųjų egzaminų įvertinimas ankstesnėse studijose, bendras bakalauro studijų vidurkis, darbinis statusas, darbo valandų skaičius per savaitę, darbo priežastis, darbo sąsajos su studijomis, baigę studijas ketina dirbti mokslo ir studijų institucijoje, tėvų (globėjų) išsilavinimas, ar tėvai (globėjai) ėjo vadovaujamas pareigas mokyklos baigiamaisiais metais, tėvų (globėjų) finansinė padėtis mokyklos baigiamaisiais metais, pajamos. |
Subject
| Social Sciences; Sociologija (S 005); Edukologija (S 007) |
Keyword
| bendrasis ugdymas (Europos kalbų socialinių mokslų tezauras (ELSST)) https://elsst.cessda.eu/id/4746b7b1-0daa-42cf-b477-6ba90f79b22e
studentai (Europos kalbų socialinių mokslų tezauras (ELSST)) https://elsst.cessda.eu/id/9159a8f9-b6de-4a5f-891a-cb4a97b9ec71
aukštojo išsilavinimo pirmoji pakopa (Europos kalbų socialinių mokslų tezauras (ELSST)) https://elsst.cessda.eu/id/62fe7681-abe4-4a5a-991e-763a8e9503a7
aukštojo išsilavinimo antroji pakopa (Europos kalbų socialinių mokslų tezauras (ELSST)) https://elsst.cessda.eu/id/690d5b2b-483d-4631-8b65-e1192f592466 |
Topic Classification
| Vidurinis ugdymas ir aukštojo mokslo studijos (CESSDA TopicClassification kontroliuojamas žodynas) https://vocabularies.cessda.eu/vocabulary/TopicClassification?code=EducationHigherAndFurtherEducation |
Notes
| Pagrindinė tyrimo kalba – lietuvių kalba (lit).
Standartizuotas klausimynas respondentams buvo pateikiamas lietuvių kalba (lit).
Duomenų rinkinys (duomenys ir metaduomenys) „Pasirengimas aukštojo mokslo studijoms: magistrantų tyrimas, 2017 m. sausis - gegužė“ nuo 2019-11-04 iki 2021-10-01 buvo pasiekiamas Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyvo (LiDA) portale www.lidata.eu; objekto PID: www.lidata.eu/data/quant/LiDA_LAMS_0319; parengė 2019-11-04Žvaliauskas, Giedrius. |
Language
| English; Lithuanian |
Production Date
| 2017-05-18 |
Production Location
| Kaunas, Lietuva |
Contributor
| Data Curator : Vilčinskas, Vidas (Duomenų analizės ir archyvavimo centras (DAtA), Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva)
Data Curator : Žvaliauskas, Giedrius (Duomenų analizės ir archyvavimo (DAtA) centras, Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva [ORCID: 0000-0001-8970-0756])
Data Curator : Burbienė, Diana (Duomenų analizės ir archyvavimo (DAtA) centras, Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva [ORCID: 0000-0002-8435-090X]) |
Funding Information
| Europos socialinis fondas (pagal priemonės "Stebėsenos, išorinio vertinimo stiprinimas ir kvalifikacijų pripažinimas" 9 prioritetą "Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas"): 09.3.2-ESFA-V-710-02-0001 |
Distributor
| Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyvas (Duomenų analizės ir archyvavimo centras (DAtA), Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva) (LiDA) https://lida.dataverse.lt 
|
Distribution Date
| 2019-11-04 |
Depositor
| Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centras (MOSTA, Lietuva) |
Deposit Date
| 2018-11-21 |
Time Period
| Start Date: 2017-01-26 ; End Date: 2017-05-18 |
Date of Collection
| Start Date: 2017-01-26 ; End Date: 2017-05-18 |
Data Type
| Apklausų duomenys |
Series
| Švietimas, mokslas ir technologijos: Dataverse kolekcijoje „Švietimas, mokslas ir technologijos“ talpinamos apklausos, tiriančios Lietuvos gyventojų nuomonę apie švietimo, mokslo ir technologijų politikos prioritetus, įgyvendinimą ir rezultatus. |
Software
| SPSS, Version: 25 |
Related Dataset
|
Pasirengimas aukštojo mokslo studijoms: bakalaurantų tyrimas, 2017 m. sausis - gegužė
Pasirengimas aukštojo mokslo studijoms: doktorantų tyrimas, 2017 m. sausis - balandis
Pasirengimas aukštojo mokslo studijoms: mokytojų tyrimas, 2017 m. balandis - rugsėjis
Pasirengimas aukštojo mokslo studijoms: dėstytojų tyrimas, 2017 m. sausis - vasaris
Pasirengimas aukštojo mokslo studijoms: moksleivių tyrimas, 2017 m. balandis - gegužė |