Title
| Pasirengimas aukštojo mokslo studijoms: bakalaurantų tyrimas, 2017 m. sausis - gegužė |
Other Identifier
| Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyvas (LiDA): LiDA_SurveyData_0319 |
Author
| Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centras (MOSTA) |
Point of Contact
| Žvaliauskas, Giedrius (Duomenų analizės ir archyvavimo centras (DAtA), Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva) |
Description
| Tyrimo tikslas: ištirti bakalauro studijų studentų požiūrį į moksleivių ir bakalaurantų pasirengimą studijoms aukštojoje mokykloje bei identifikuoti veiksnius, turinčius įtakos pasirengimo kokybei Lietuvoje. Pagrindiniai nagrinėti klausimai: respondentų klausta, kokiame kurse jie šiuo metu studijuoja bei kelintu pageidavimu įstojo į dabartinę studijuojamą programą. Teirautasi, kokios priežastys paskatino rinktis aukštąjį išsilavinimą. Klausta, kokia studijų forma respondentai studijuoja bei kodėl studijoms pasirinko būtent šią formą. Norėta sužinoti, ar baigę mokyklą iš karto stojo į aukštąją mokyklą. Tų, kurie darė pertrauką, prašyta nurodyti priežastis. Toliau visų respondentų klausta, ar buvo lengva apsispręsti, kurią studijų programą rinktis, kaip stipriai norėjo ją studijuoti bei kaip tada jautėsi, kai sužinojo, kad įstojo į šią programą. Pateikus klausimų bloką, norėta išsiaiškinti, kas buvo svarbu renkantis, ką studijuoti. Teirautasi, ar stojant į aukštąją mokyklą galvojo rinktis kurią nors iš inžinerinių ar technologinių studijų programų. Tų respondentų, kurie negalvojo apie tokią studijų galimybę, prašyta nurodyti tokio sprendimo priežastis. Visų respondentų klausta, kas buvo svarbiausia priimant galutinį sprendimą, kur ir ką studijuoti. Toliau apklausos metu aiškintasi, koks buvo mokyklos, kurioje įgijo vidurinį išsilavinimą, tipas bei kur baigė mokyklą. Aiškintasi, ar dalyvavo nors vienoje olimpiadoje vidurinės, profesinės mokyklos 11-12 klasėje ar gimnazijos III–IV klasėje. Taip pat klausta, ar kada nors kartojo mokyklos kursą (buvo „paliktas antriems metams“) bei kiek dalykų mokėsi sustiprintu lygiu mokyklos baigiamaisiais metais. Toliau teirautasi, kiek laiko vidutiniškai kasdien praleisdavo ruošdami namų darbus ir kiek apytiksliai knygų turėjo respondentų šeima namuose mokyklos baigiamaisiais metais. Prašyta nurodyti, kokia buvo mokyklos mokomoji kalba, ar turėjo studijuojančių brolių, seserų bei ar šeima gaudavo paramą savivaldybės socialinės rūpybos skyriuje tuo metu, kai stojo į aukštąją mokyklą. Teirautasi, ar mokyklos baigiamaisiais metais turėjo bent vieną korepetitorių, kuris padėjo ruoštis egzaminams. Respondentams buvo pateikti du klausimų blokai, kad jie įvertintų mokymosi aplinką baigtoje mokykloje bei savo įdėtas pastangas rengiantis studijoms. Aiškintasi, koks apytiksliai buvo metinis vidurkis mokykloje bei kokie yra svarbiausi pasirengimo studijuoti komponentai, norint studijuoti aukštojo mokslo institucijoje. Pateikus klausimų bloką, prašyta įvertinti savo paties ir grupiokų pasirengimą studijuoti pasirinktą studijų programą bei kaip jaučiasi pasirengę studijoms lyginant su grupiokais. Toliau norėta sužinoti, ar svarbu mokytis labai gerais pažymiais bei ar studijuojant dabartinėje studijų programoje jaučiasi „savo rogėse“. Pateikus klausimų bloką, klausta, ką vertėjo daryti kitaip, kad būtų geriau pasirengę studijoms. Prašyta atsakyti, kaip pildė prašymą LAMA BPO sistemoje bei ar yra girdėję apie galimybę gauti valstybės teikiamą paramą (stipendiją, paskolą, išmoką, kompensaciją ir kt.) Lietuvos aukštosiose mokyklose valstybės nefinansuojamose vietose (VNF) studijuojantiems studentams. Žinančių apie tokią galimybę teirautasi į kokią valstybės paramą gali pretenduoti studentai, kurie studijuoja VNF vietose. Teirautasi, kokių patirtų finansinių sunkumų, jei respondentai būtų įstoję į VNF vietą. Aiškintasi, ar ėmė paskolą studijoms, kad galėtų studijuoti. Neėmusių paskolos prašyta atsakyti dėl kokių priežasčių to neplanuoja daryti. Toliau kalbant apie ateitį, visų respondentų teirautasi ar baigę šias studijas planuoja toliau studijuoti ir jeigu, taip, prašyta nurodyti studijų pakopą, specialybę ir aukštąją mokyklą. Pateikus klausimų bloką, aiškintasi, kodėl respondentai nori tęsti studijas magistrantūroje bei prašyta bendrai įvertinti savo pasirengimą šioms studijoms. Toliau respondentai vertino dabartinę situaciją bendrojo ugdymo ir aukštosiose mokyklose bei išsakė savo nuomonę apie esamus ir planuojamus pokyčius aukštojo mokslo srityje. Prašyta atsakyti, ar stojant į aukštąją mokyklą turėtų būti vertinama stojančiųjų motyvacija bei teirautasi, kaip ją reikėtų vertinti. Norėta sužinoti, ar stojant į dabartinę studijų programą buvo vertinama respondentų motyvacija ir ar tai padėjo atrinkti labiausiai motyvuotus studentus. Toliau aiškintasi, kaip turėtų būti priimama į menų studijas bei koks turėtų būti minimalus bet kurio valstybinio brandos egzamino balas, kad abiturientai galėtų stoti į kolegiją ar universitetą. Galiausiai, prašyta atsakyti, kas turėtų gauti valstybės finansavimą studijoms. Socialinės demografinės charakteristikos: amžius, lytis, išsimokslinimas, gyvena studentų bendrabutyje, paskutinės sesijos įvertinimų vidurkis, išvykos į užsienį studijų metu, darbinis statusas, darbo valandų skaičius per savaitę, darbo priežastis, darbo sąsajos su studijomis, tėvų (globėjų) išsilavinimas, tėvų (globėjų) finansinė padėtis mokyklos baigiamaisiais metais, pajamos, aukštosios mokyklos teisinis statusas, miestas, kuriame yra aukštoji mokykla. |
Subject
| Social Sciences; Sociologija (S 005); Edukologija (S 007) |
Keyword
| bendrasis ugdymas (Europos kalbų socialinių mokslų tezauras (ELSST)) https://elsst.cessda.eu/id/4746b7b1-0daa-42cf-b477-6ba90f79b22e
bendrojo lavinimo mokyklos (Europos kalbų socialinių mokslų tezauras (ELSST)) https://elsst.cessda.eu/id/acadffb8-274f-41c4-b60e-9162edc356d8
studentai (Europos kalbų socialinių mokslų tezauras (ELSST)) https://elsst.cessda.eu/id/9159a8f9-b6de-4a5f-891a-cb4a97b9ec71
aukštojo išsilavinimo pirmoji pakopa (Europos kalbų socialinių mokslų tezauras (ELSST)) https://elsst.cessda.eu/id/62fe7681-abe4-4a5a-991e-763a8e9503a7 |
Topic Classification
| Vidurinis ugdymas ir aukštojo mokslo studijos (CESSDA TopicClassification kontroliuojamas žodynas) https://vocabularies.cessda.eu/vocabulary/TopicClassification?code=EducationHigherAndFurtherEducation |
Notes
| Pagrindinė tyrimo kalba – lietuvių kalba (lit).
Standartizuotas klausimynas respondentams buvo pateikiamas lietuvių kalba (lit).
Duomenų rinkinys (duomenys ir metaduomenys) „Pasirengimas aukštojo mokslo studijoms: bakalaurantų tyrimas, 2017 m. sausis - gegužė“ nuo 2019-10-23 iki 2021-10-01 buvo pasiekiamas Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyvo (LiDA) portale www.lidata.eu; objekto PID: www.lidata.eu/data/quant/LiDA_LAMS_0316; parengė 2019-10-23Žvaliauskas, Giedrius. |
Language
| English; Lithuanian |
Production Date
| 2017-05-24 |
Production Location
| Kaunas, Lietuva |
Contributor
| Data Curator : Vilčinskas, Vidas
Data Curator : Žvaliauskas, Giedrius |
Funding Information
| Europos socialinis fondas (pagal priemonės "Stebėsenos, išorinio vertinimo stiprinimas ir kvalifikacijų pripažinimas" 9 prioritetą "Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas"): 09.3.2-ESFA-V-710-02-0001 |
Distributor
| Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyvas (Duomenų analizės ir archyvavimo centras (DAtA), Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva) (LiDA) https://lida.dataverse.lt
|
Distribution Date
| 2019-10-23 |
Depositor
| Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centras (MOSTA) |
Deposit Date
| 2018-11-21 |
Time Period
| Start Date: 2017-01-13 ; End Date: 2017-05-24 |
Date of Collection
| Start Date: 2017-01-13 ; End Date: 2017-05-24 |
Data Type
| Apklausų duomenys |
Series
| Švietimas, mokslas ir technologijos: Dataverse kolekcijoje „Švietimas, mokslas ir technologijos“ talpinamos apklausos, tiriančios Lietuvos gyventojų nuomonę apie švietimo, mokslo ir technologijų politikos prioritetus, įgyvendinimą ir rezultatus. |
Software
| SPSS, Version: 25 |
Related Dataset
| Pasirengimas aukštojo mokslo studijoms: magistrantų tyrimas, 2017 m. sausis - gegužė
Pasirengimas aukštojo mokslo studijoms: doktorantų tyrimas, 2017 m. sausis - balandis
Pasirengimas aukštojo mokslo studijoms: mokytojų tyrimas, 2017 m. balandis - rugsėjis
Pasirengimas aukštojo mokslo studijoms: dėstytojų tyrimas, 2017 m. sausis - vasaris
Pasirengimas aukštojo mokslo studijoms: moksleivių tyrimas, 2017 m. balandis - gegužė |