Title
| Pasirengimas aukštojo mokslo studijoms: mokytojų tyrimas, 2017 m. balandis - rugsėjis |
Other Identifier
| Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyvas (LiDA): LiDA_SurveyData_0324 |
Author
| Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centras (MOSTA) (LT: Lietuva) |
Point of Contact
| Center for Data Analysis and Archiving (DAtA) (Faculty of Social Sciences, Arts and Humanities, Kaunas University of Technology, Lithuania) |
Description
| Tyrimo tikslas: ištirti mokytojų požiūrį į moksleivių ir bakalaurantų pasirengimą studijoms aukštojoje mokykloje bei identifikuoti veiksnius, turinčius įtakos pasirengimo kokybei. Pagrindiniai nagrinėti klausimai: respondentų klausta, kokioje mokykloje dirba bei ar patinka būti mokytoju. Vertinti santykiai su administracijos darbuotojais, kitais mokytojais, mokiniais ir su mokinių tėvais. Taip pat vertintos darbo sąlygos mokykloje ir administracijos darbuotojų darbas. Prašyta atsakyti, kaip visuomenė vertina mokytojo profesiją. Pateikus klausimų bloką, prašyta apibūdinti savo mokyklą. Aiškintasi, kuriems mokiniams respondentai skiria daugiau dėmesio. Prašyta įvertinti savo mokyklos šių metų laidos požiūrį į mokymąsi. Respondentai taip pat turėjo galimybę įvardinti, ką savo mokykloje norėtų keisti pirmiausiai. Teirautasi, ar mokykloje yra paplitusios patyčios. Toliau prašyta įvertinti tai, kad ruošdamiesi egzaminams mokiniai samdo korepetitorius ar lanko tam skirtus kursus. Vertinta respondentų pozicija apie papildomą mokymąsi su korepetitoriais ar kursų lankymą ruošiantis brandos egzaminams. Pateikus klausimų bloką, norėta išsiaiškinti, kokia yra papildomos pagalbos, gautos iš korepetitorių ar specialių kursų, svarba siekiant aukštojo mokslo. Klausta nuomonės, kokia respondentų mokyklos šių metų laidos mokinių dalis mokosi papildomai bei kodėl mokiniai dažniausiai samdosi korepetitorius ar lanko kursus, skirtus pasirengti brandos egzaminams. Prašyta atsakyti, ar per šiuos mokslo metus yra buvę baigiamųjų klasių mokinių korepetitoriumi ir nurodyti mokinių skaičių. Teirautasi, ar pasikeitė baigiamųjų klasių mokinių pasirengimas brandos egzaminams per pastaruosius penkerius metus. Toliau aiškintasi, kas yra svarbiausia norint, kad stojantysis būtų pasirengęs aukštojo mokslo studijoms. Pateikus klausimų bloką, prašyta įvertinti savo mokyklos šių metų laidos pasirengimą aukštojo mokslo studijoms. Aiškintasi, kiek respondentų mokykloje skiriama dėmesio mokinių profesiniam orientavimui bei nuo ko labiau priklauso mokinių mokymosi rezultatai. Prašyta atsakyti, ar stojant į aukštąją mokyklą turėtų būti vertinama stojančiųjų motyvacija bei teirautasi, kaip ją reikėtų vertinti. Toliau respondentai vertino dabartinę situaciją bendrojo ugdymo ir aukštosiose mokyklose bei išsakė savo nuomonę apie esamus ir planuojamus pokyčius aukštojo mokslo srityje. Aiškintasi, kaip turėtų būti priimama į menų studijas bei kiek mažiausiai valstybinių brandos egzaminų turėtų išlaikyti abiturientai, kad galėtų stoti į universitetą. Norėta sužinoti, koks turėtų būti minimalus bet kurio valstybinio brandos egzamino balas, kad abiturientai galėtų stoti į kolegiją ar universitetą. Galiausiai, prašyta atsakyti, kas turėtų gauti valstybės finansavimą studijoms. Socialinės demografinės charakteristikos: amžius, lytis, gyvenamoji vietovė, ar yra baigiamosios klasės auklėtojas, išsilavinimas, kiek metų dirba mokytoju, mokytojo kvalifikacinė kategorija, kada kėlėte kvalifikaciją, darbo valandų skaičius per savaitę, pajamos. |
Subject
| Sociologija (S 005); Edukologija (S 007); Social Sciences |
Keyword
| bendrasis ugdymas (Europos kalbų socialinių mokslų tezauras (ELSST)) https://elsst.cessda.eu/id/4746b7b1-0daa-42cf-b477-6ba90f79b22e
bendrojo lavinimo mokyklos (Europos kalbų socialinių mokslų tezauras (ELSST)) https://elsst.cessda.eu/id/acadffb8-274f-41c4-b60e-9162edc356d8
profesinio rengimo įstaigos (Europos kalbų socialinių mokslų tezauras (ELSST)) https://elsst.cessda.eu/id/c2063c20-6718-4b32-9bce-81830bf1f384
aukštojo išsilavinimo pirmoji pakopa (Europos kalbų socialinių mokslų tezauras (ELSST)) https://elsst.cessda.eu/id/62fe7681-abe4-4a5a-991e-763a8e9503a7 |
Topic Classification
| Vidurinis ugdymas ir aukštojo mokslo studijos (CESSDA TopicClassification kontroliuojamas žodynas) https://vocabularies.cessda.eu/vocabulary/TopicClassification?code=EducationHigherAndFurtherEducation |
Notes
| Pagrindinė tyrimo kalba – lietuvių kalba (lit).
Standartizuotas klausimynas respondentams buvo pateikiamas lietuvių kalba (lit).
Duomenų rinkinys (duomenys ir metaduomenys) „Pasirengimas aukštojo mokslo studijoms: mokytojų tyrimas, 2017 m. balandis - rugsėjis“ nuo 2019-11-07 iki 2021-10-01 buvo pasiekiamas Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyvo (LiDA) portale www.lidata.eu; objekto PID: www.lidata.eu/data/quant/LiDA_LAMS_0321; parengė 2019-11-07Žvaliauskas, Giedrius. |
Language
| English; Lithuanian |
Production Date
| 2017-06-02 |
Production Location
| Kaunas, Lietuva |
Contributor
| Data Curator : Vilčinskas, Vidas (Duomenų analizės ir archyvavimo centras (DAtA), Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva)
Data Curator : Žvaliauskas, Giedrius (Duomenų analizės ir archyvavimo (DAtA) centras, Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva [ORCID: 0000-0001-8970-0756])
Data Curator : Burbienė, Diana (Duomenų analizės ir archyvavimo (DAtA) centras, Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva [ORCID: 0000-0002-8435-090X]) |
Funding Information
| Europos socialinis fondas (pagal priemonės "Stebėsenos, išorinio vertinimo stiprinimas ir kvalifikacijų pripažinimas" 9 prioritetą "Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas"): 09.3.2-ESFA-V-710-02-0001 |
Distributor
| Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyvas (Duomenų analizės ir archyvavimo centras (DAtA), Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva) (LiDA) https://lida.dataverse.lt 
|
Distribution Date
| 2019-11-07 |
Depositor
| Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centras (MOSTA, Lietuva) |
Deposit Date
| 2018-11-21 |
Time Period
| Start Date: 2017-04-26 ; End Date: 2017-06-02 |
Date of Collection
| Start Date: 2017-04-26 ; End Date: 2017-06-02 |
Data Type
| Apklausų duomenys |
Series
| Švietimas, mokslas ir technologijos: Dataverse kolekcijoje „Švietimas, mokslas ir technologijos“ talpinamos apklausos, tiriančios Lietuvos gyventojų nuomonę apie švietimo, mokslo ir technologijų politikos prioritetus, įgyvendinimą ir rezultatus. |
Software
| SPSS, Version: 25 |
Related Dataset
| Pasirengimas aukštojo mokslo studijoms: magistrantų tyrimas, 2017 m. sausis - gegužė
Pasirengimas aukštojo mokslo studijoms: bakalaurantų tyrimas, 2017 m. sausis - gegužė
Pasirengimas aukštojo mokslo studijoms: doktorantų tyrimas, 2017 m. sausis - balandis
Pasirengimas aukštojo mokslo studijoms: dėstytojų tyrimas, 2017 m. sausis - vasaris
Pasirengimas aukštojo mokslo studijoms: moksleivių tyrimas, 2017 m. balandis - gegužė |