Title
| Pasirengimas aukštojo mokslo studijoms: doktorantų tyrimas, 2017 m. sausis - balandis |
Other Identifier
| Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyvas (LiDA): LiDA_SurveyData_0321 |
Author
| Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centras (MOSTA) (LT: Lietuva) |
Point of Contact
| Duomenų analizės ir archyvavimo (DAtA) centras (Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva) |
Description
| Tyrimo tikslas: ištirti Lietuvos aukštosiose mokyklose studijuojančių doktorantų požiūrį į pasirengimą studijoms ir identifikuoti veiksnius, turinčius įtakos pasirengimui. Pagrindiniai nagrinėti klausimai: respondentų prašyta nurodyti, kada jie pradėjo studijuoti doktorantūroje bei kokia yra jų studijų (mokslo, meno) sritis. Norėta sužinoti, ar magistro laipsnį įgijo toje pačioje studijų srityje bei ar tame pačiame universitete. Teirautasi, ar pasirinkdami doktorantūros studijas keitė miestą ir ar darė pertrauką tarp magistrantūros ir doktorantūros studijų. Respondentų prašyta įvertinti, ar buvo lengva nuspręsti studijuoti doktorantūroje bei nurodyti, kas juos paskatino studijuoti doktorantūroje. Aiškintasi, ar kas nors iš mokslo ir studijų institucijos siūlė stoti į doktorantūrą. Toliau teirautasi, ar patys pasirinko disertacijos temą, ar buvo lengva pasirinkti temą bei ar yra patenkinti savo disertacijos tematika. Norėta sužinoti, ar priklauso mokslininkų bendruomenei (draugijai, forumui, asociacijai ir pan.) Lietuvos ir tarptautiniu mastu. Aiškintasi, ar baigę studijas ketina dirbti mokslo ir studijų institucijoje. Toliau prašyta nurodyti, kokie yra svarbiausi komponentai norint, kad stojantieji būtų pasirengę doktorantūros studijoms bei prašyta atitinkamai įvertinti savo paties ir kitų doktorantų pasirengimą šioms studijoms. Teirautasi, ar stojimo į doktorantūros studijas metu vertinta stojančiųjų motyvacija padėjo atrinkti labiausiai motyvuotus studentus bei kaip respondentai jaučiasi pasirengę savo studijoms lyginant su kitais doktorantais. Prašyta atsakyta, ar studijuodami doktorantūroje jaučiasi „savo rogėse“. Pateikus klausimų bloką, norėta išsiaiškinti, kiek respondentai įdėjo pastangų rengdamiesi doktorantūros studijoms. Toliau norėta sužinoti, kiek yra tikri, kad sėkmingai baigs doktorantūros studijas – apsigins disertaciją. Pateikus dar vieną klausimų bloką, teirautasi, ką vertėjo daryti kitaip, kad būtų geriau pasirengę studijoms. Teirautasi, ar respondentai yra girdėję apie galimybę gauti valstybės teikiamą paramą (stipendiją, paskolą, išmoką, kompensaciją ir kt.) Lietuvos aukštosiose mokyklose valstybės nefinansuojamose vietose (VNF) studijuojantiems studentams. Žinančių apie tokią galimybę teirautasi į kokią valstybės paramą gali pretenduoti studentai, kurie studijuoja VNF vietose. Klausta, kokių patirtų finansinių sunkumų, jei respondentai būtų įstoję į VNF vietą. Toliau respondentai išsakė savo nuomonę apie esamus ir planuojamus pokyčius aukštojo mokslo srityje. Prašyta atsakyti, ar stojant į aukštąją mokyklą turėtų būti vertinama stojančiųjų motyvacija bei teirautasi, kaip ją reikėtų vertinti. Norėta sužinoti, ar stojant į dabartinę studijų programą buvo vertinama respondentų motyvacija ir ar tai padėjo atrinkti labiausiai motyvuotus studentus. Toliau aiškintasi, koks turėtų būti minimalus bet kurio valstybinio brandos egzamino balas bei kiek mažiausiai valstybinių brandos egzaminų turėtų išlaikyti abiturientai, kad jie galėtų stoti į kolegiją ar universitetą. Tirta nuomonė apie tai, kaip turėtų būti priimama į menų studijas bei kas turėtų gauti finansavimą studijoms. Toliau respondentų prašyta nurodyti ankstesnių studijų sritį, koks apytiksliai buvo bendras magistrantūros studijų vidurkis bei kaip jie jautėsi pasirengę savo studijoms lygindami save su grupiokais magistrantūros metu. Prašyta nurodyti, kokiam Lietuvos mieste, miestelyje ar kaimo tipo gyvenvietėje įgijo vidurinį išsilavinimą. Toliau respondentų teirautasi, ar yra dalyvavę nors vienoje olimpiadoje vidurinės, profesinės mokyklos 11-12 kl. ar gimnazijos III–IV kl. bei kiek dalykų mokėsi sustiprintu lygiu mokyklos baigiamaisiais metais. Norėta sužinoti, kiek laiko vidutiniškai kasdien respondentai praleido ruošdami namų darbus ir kiek apytiksliai knygų turėjo respondentų šeima namuose mokyklos baigiamaisiais metais. Toliau prašyta atsakyti, ar tuo metu, kai stojo į bakalauro studijas, respondentų šeima gaudavo paramą savivaldybės socialinės rūpybos skyriuje bei ar mokyklos baigiamaisiais metais turėjo bent vieną korepetitorių, kuris padėjo ruoštis egzaminams. Pateikus klausimų bloką, prašyta įvertinti mokymosi aplinką baigtoje mokykloje. Aiškintasi, koks apytiksliai buvo respondentų metinis vidurkis mokykloje baigiamaisiais metais. Socialinės demografinės charakteristikos: amžius, lytis, tėvų (globėjų) išsilavinimas, ar tėvai (globėjai) ėjo vadovaujamas pareigas mokyklos baigiamaisiais metais, tėvų (globėjų) finansinė padėtis mokyklos baigiamaisiais metais, valandų, skirtų disertacijos ruošimui, skaičius per savaitę, doktorantūros metu reguliariai vykdyta pedagoginė veiklą be atlygio, darbinis statusas, darbo valandų skaičius per savaitę, darbo priežastis, darbo sąsajos su studijomis, pajamos. |
Subject
| Social Sciences; Sociologija (S 005); Edukologija (S 007) |
Keyword
| bendrasis ugdymas (Europos kalbų socialinių mokslų tezauras (ELSST)) https://elsst.cessda.eu/id/4746b7b1-0daa-42cf-b477-6ba90f79b22e
studentai (Europos kalbų socialinių mokslų tezauras (ELSST)) https://elsst.cessda.eu/id/9159a8f9-b6de-4a5f-891a-cb4a97b9ec71
aukštojo išsilavinimo antroji pakopa (Europos kalbų socialinių mokslų tezauras (ELSST)) https://elsst.cessda.eu/id/690d5b2b-483d-4631-8b65-e1192f592466 |
Topic Classification
| Vidurinis ugdymas ir aukštojo mokslo studijos (CESSDA TopicClassification kontroliuojamas žodynas) https://vocabularies.cessda.eu/vocabulary/TopicClassification?code=EducationHigherAndFurtherEducation |
Notes
| Pagrindinė tyrimo kalba – lietuvių kalba (lit).
Standartizuotas klausimynas respondentams buvo pateikiamas lietuvių kalba (lit).
Duomenų rinkinys (duomenys ir metaduomenys) „Pasirengimas aukštojo mokslo studijoms: doktorantų tyrimas, 2017 m. sausis - balandis“ nuo 2019-10-31 iki 2021-10-01 buvo pasiekiamas Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyvo (LiDA) portale www.lidata.eu; objekto PID: www.lidata.eu/data/quant/LiDA_LAMS_0318; parengė 2019-10-31Žvaliauskas, Giedrius. |
Language
| English; Lithuanian |
Production Date
| 2017-04-29 |
Production Location
| Kaunas, Lietuva |
Contributor
| Data Curator : Vilčinskas, Vidas (Duomenų analizės ir archyvavimo centras (DAtA), Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva)
Data Curator : Žvaliauskas, Giedrius (Duomenų analizės ir archyvavimo (DAtA) centras, Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva [ORCID: 0000-0001-8970-0756])
Data Curator : Burbienė, Diana (Duomenų analizės ir archyvavimo (DAtA) centras, Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva [ORCID: 0000-0002-8435-090X]) |
Funding Information
| Europos socialinis fondas (pagal priemonės "Stebėsenos, išorinio vertinimo stiprinimas ir kvalifikacijų pripažinimas" 9 prioritetą "Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas"): 09.3.2-ESFA-V-710-02-0001 |
Distributor
| Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyvas (Duomenų analizės ir archyvavimo centras (DAtA), Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva) (LiDA) https://lida.dataverse.lt 
|
Distribution Date
| 2019-10-31 |
Depositor
| Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centras (MOSTA, Lietuva) |
Deposit Date
| 2018-11-21 |
Time Period
| Start Date: 2017-01-23 ; End Date: 2017-04-29 |
Date of Collection
| Start Date: 2017-01-23 ; End Date: 2017-04-29 |
Data Type
| Apklausų duomenys |
Series
| Švietimas, mokslas ir technologijos: Dataverse kolekcijoje „Švietimas, mokslas ir technologijos“ talpinamos apklausos, tiriančios Lietuvos gyventojų nuomonę apie švietimo, mokslo ir technologijų politikos prioritetus, įgyvendinimą ir rezultatus. |
Software
| SPSS, Version: 25 |
Related Dataset
| Pasirengimas aukštojo mokslo studijoms: magistrantų tyrimas, 2017 m. sausis - gegužė
Pasirengimas aukštojo mokslo studijoms: bakalaurantų tyrimas, 2017 m. sausis - gegužė
Pasirengimas aukštojo mokslo studijoms: mokytojų tyrimas, 2017 m. balandis - rugsėjis
Pasirengimas aukštojo mokslo studijoms: dėstytojų tyrimas, 2017 m. sausis - vasaris
Pasirengimas aukštojo mokslo studijoms: moksleivių tyrimas, 2017 m. balandis - gegužė |