Title
| A sritis. 5–6 klasių pamokų planai ir užduotys |
Other Identifier
| Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyvas (LiDA): LiDA_InstitutionData_0579 |
Author
| Burbaitė, Renata (Programų inžinerijos katedra, Informatikos fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva) - ORCID: 0000-0002-6246-9117
Klizienė, Irina (Mokslo grupė – Edukaciniai tyrimai, Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva) - ORCID: 0000-0003-1914-7355
Augustinienė, Aldona (Mokslo grupė – Edukaciniai tyrimai, Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva) - ORCID: 0000-0003-4285-4410
Jakštienė, Vitalija (Mokslo grupė – Išmaniosios edukacinės technologijos ir jų taikymas, Informatikos fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva) - ORCID: 0000-0001-8301-1108
Kubiliūnas, Ramūnas (Mokslo grupė – Išmaniosios edukacinės technologijos ir jų taikymas, Informatikos fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva) - ORCID: 0009-0006-5050-8007 |
Point of Contact
| Duomenų analizės ir archyvavimo (DAtA) centras (Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva) |
Description
| Šiame duomenų rinkinyje pateikiami pamokų planai ir užduotys 5–6 klasėms, skirti A sričiai (Skaitmeninio turinio kūrimas) iš mokomosios knygos "Informatikos pamokų modeliavimas: 5–12 klasės pamokų idėjos ir scenarijai".
Pamokų planų ir užduočių autoriai: Sigita Emesone, Justina Bukienė, Jolanta Jakštienė, Salvinija Lupeikienė.
A srities 5–6 klasių pamokų planai ir užduotys atspindi temų įvairovę, orientaciją į kūrybiškumą, praktinių įgūdžių ugdymą bei mokinių saviraišką naudojantis skaitmeninėmis priemonėmis. Daugumoje planų taikomas projektinis mokymasis, grupinis darbas, tyrinėjimo metodai, kurie ugdo mokinių kūrybiškumą, informacinių technologijų taikymo įgūdžius bei komunikacijos gebėjimus. Dauguma veiklų susijusios su pasiekimų sritimis "A1. Skaitmeninio turinio kūrimas", "A2. Vizualizavimas ir pristatymas" bei "A3. Įrankių naudojimas ir duomenų tvarkymas". Šie aspektai glaudžiai dera su šiuolaikinio ugdymo principais, akcentuojančiais kūrybiškumą, informacinį raštingumą bei integruotą kompetencijų ugdymą. Pamokų planai ir užduotys
- Paieška internete. Šeimos receptas (Sigita Emesone)
- Intelektinė nuosavybė, autorių teisės – kas tai? (Sigita Emesone)
- Failai ir aplankai (Sigita Emesone)
- Skaitmeninio pasakojimo "Viskas apie mane" (angl. "All about me") kūrimas (Justina Bukienė)
- Skaitmeninio pasakojimo "Viskas apie mane" (angl. "All about me") vertinimas ir įsivertinimas (Justina Bukienė)
- Logotipo kūrimas naudojant skaitmeninę priemonę – piešimo programą (pvz. Microsoft Paint, Krita, Sumo) ir grafinio dizaino platformą Canva (Justina Bukienė)
- Skaitmeninio minčių žemėlapio "Maisto medžiagos" kūrimas (Justina Bukienė)
- Statistinių duomenų vizualizavimas (Jolanta Jakštienė)
- Kūrinio iliustravimas su pasirinkta skaitmenine priemone (Salvinija Lupeikienė)
Visi A srities pamokų planai ir užduotys
Pamokų planai ir užduotys parengti vykdant projektą „Skaitmeninė švietimo transformacija („EdTech“) (Nr. 10-004-P-0001)“, įgyvendintą pagal ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą „Naujos kartos Lietuva“, finansuojamą Europos Sąjungos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės „NextGenerationEU“ lėšomis. |
Subject
| Informatikos inžinerija (T 007); Edukologija (S 007); Computer and Information Science; Social Sciences |
Keyword
| edukologija https://elsst.cessda.eu/id/5/451a44bd-8913-4814-9c06-4158c6e3fa19 (EKSMT) https://elsst.cessda.eu
ugdymo metodai https://elsst.cessda.eu/id/5/822064c0-ec6c-4a79-9975-f466303a4a00 (EKSMT) https://elsst.cessda.eu
informacinių technologijų mokymas https://elsst.cessda.eu/id/5/5d15e24f-7ed1-45bf-8db4-d3841fa884b2 (EKSMT) https://elsst.cessda.eu
kompiuterijos mokymas https://elsst.cessda.eu/id/5/af47a332-514e-4e3b-a9ee-3c8dc64e8c56 (EKSMT) https://elsst.cessda.eu
mokytojų rengimas https://elsst.cessda.eu/id/5/bc38c638-16a6-457c-a0b4-1e6c201e5fb9 (EKSMT) https://elsst.cessda.eu
studentai https://elsst.cessda.eu/id/5/9159a8f9-b6de-4a5f-891a-cb4a97b9ec71 (EKSMT) https://elsst.cessda.eu
mokiniai https://elsst.cessda.eu/id/5/eea95aaa-35cd-4191-a4a0-4536e1284f50 (EKSMT) https://elsst.cessda.eu |
Topic Classification
| Informacinės technologijos (CESSDA Klasifikavimo pagal temas KŽ) https://vocabularies.cessda.eu/vocabulary/TopicClassification?code=ScienceAndTechnologyInformationTechnology&lang=lt
Vidurinis ugdymas ir aukštojo mokslo studijos (CESSDA Klasifikavimo pagal temas KŽ) https://vocabularies.cessda.eu/vocabulary/TopicClassification?code=EducationHigherAndFurtherEducation&lang=lt |
Related Publication
| Is Supplement To: Burbaitė, R., Klizienė, I., Augustinienė, A., Jakštienė, V., & Kubiliūnas, R. (2025). Informatikos pamokų modeliavimas: 5–12 klasės pamokų idėjos ir scenarijai. Mokomoji knyga. Kaunas: Technologija. doi: |
Notes
| Pagrindinė pamokų planų ir užduočių kalba – lietuvių kalba (lit). |
Language
| English; Lithuanian |
Producer
| Bukienė, Justina
Emesone, Sigita
Jakštienė, Jolanta
Lupeikienė, Salvinija |
Production Date
| 2025-09-05 |
Production Location
| Kaunas, Lietuva |
Contributor
| Data Curator: Žvaliauskas, Giedrius (Duomenų analizės ir archyvavimo (DAtA) centras, Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva [ORCID: 0000-0001-8970-0756]) |
Funding Information
| Europos Sąjungos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė "NextGenerationEU": 10-004-P-0001 |
Distributor
| Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyvas (Duomenų analizės ir archyvavimo (DAtA) centras, Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva) (LiDA) https://lida.dataverse.lt 
|
Distribution Date
| 2025-09-18 |
Depositor
| Kubiliūnas, Ramūnas (Mokslo grupė – Išmaniosios edukacinės technologijos ir jų taikymas, Informatikos fakultetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuva [ORCID: 0009-0006-5050-8007]) |
Deposit Date
| 2025-09-05 |
Data Type
| Kiti socialinių mokslų duomenys |